Monday, May 1, 2023

HARI RAYA DENGAN SHAKLEE  


Assalamualaikum semua,

    Syawal kali ini penuh meriah rasanya ,bermula dari hari raya pertama sehingga hari ini,penuh dengan jemputan saudara mara.

    Raya pertama kami sekeluarga beraya di Kuala Lumpur dan Klang sahaja,alhamdulilllah meriah dengan kehadiran adik beradik dan ziarah menziarahi saudara mara di sekitar kampung.sempat juga kami menziarahi sahabat -sahabat yang terdekat.

    Nikmat rasanya bila kita saling kunjung mengunjungi antara satu sama lain,melihat ibu ayah gembira dengan kehadiran anak anak,berkumpul saudara mara yang jauh dan dekat,anak buah yang semakin membesar ,riuh  rendah dengan suasana hari raya dan pelbagai juadah yang dihidangkan,itulah nikmat kurniaaNya kepada semua hamba hambanya..alhamdulillah

jumpa atok dengan wan ,alhamdulillah

    Hampir dua minggu Ramadhan meninggalkan kita,pelbagai memori yang kita cipta bersama keluarga sepanjang bulan Ramadhan yang mulia..yang paling terkesan buat diri ini,ialah berbuka di Masjid yang mesra dengan kanak -kanak ,dan hidangan makanan yang disajikan hanya sekadarnya dan itulah yang membantu kita untuk kekal sihat dengan menjaga  pemakanan dengan sebaiknya dan terus bersemangat  untuk beribadah dan menempuh bulan seterusnya dengan penuh kesyukuran.


memori bulan ramadhan kemana mana ikut mama 

    Begitulah sedikit sebanyak memori yang dapat dikongsikan sepanjang bulan Ramadhan dan Syawal,anda semua mesti banyak juga yang cerita  menarik kan dibulan syawal yang meriah ni,dan saya doakan kita semua menjadi insan yang lebih baik dari sebelum ini amin...


    Hampir dua minggu ni macam mana dengan kesihatan kita semua,jangan lupa amalkan makanan yang sihat,banyakkan pengambilan air,buah buahan yang kaya dengatn nutrisi,makulmlah bulan syawal ni kita memang akan terdedah dengan pelbagai makanan yang tinggi dengan kandungan gula,jadi beringatlah semua ya,berpada pada dalam pengambilan makanan yang keterlaluan,sayang rasanya sebulan  kawalan pemakanan yang kita cuba amalakan hilang begitu sahaja kan?



    Bagaimana saya beraya dengan Shaklee..nak tahu tak?apa yang saya amalkan?semestinya ESP ! yang ini memang saya amalkan sebelum memulakan aktiviti di awal pagi,dengan mengambil Esp ini badan saya rasa bertenaga dan hilang rasa lesu,bila saya dan family akan pulang ke kampung dalam masa beberapa hari,Vitamin C Shaklee menjadi peneman saya ,cukup untuk saya amalkan 2 tablet sehari..ia sangat membantu perjalanan dan aktiviti saya seharian.

    Kita pelu tahu bahawa badan kita tidak menghasilkan Vitamin C ,jadi kita kena ambil makanan yang kaya dengan Vitamin C atau amalkan Suppliment Shaklee bagi membekalkan vitamin yang secukupnya kepada tubuh badan kita,tidak sekadar vitaminC banyak lagi yang diperlukan Oleh badan,jom sama sama kita tambah pengetahuan kita berkenaan dengan pengambilan nutrisi yang mencukupi.


    Kadangkala badan saya juga merasa lesu setelah makan ,dahulu saya agak pelik kenapa terjadi sebegini,pada pemikiran saya,bila kita makan badan akan lebih bertenaga,setelah mendapat pendedahan dari Pakar Nutrisi dan Leader leader Shaklee berkenaan pengambilan Vitamin dalam seharian,saya semakin faham dan merasa sangat penting untuk semua mengetahui akan kepentingan pengambilan vitamin dalam membantu sel sel dalam badan kita berfungsi dengan sebaiknya.


    Di sini saya nak kongsikan Promosi Raya bersama Shaklee,menarik sungguh bulan ni,penuh dengan Promosi untuk membantu kita semua agar terus sihat ,jomla sama-sama kita ambil peluang yang shaklee berikan ni,bukan sekadar kesihatan yang baik,tetapi shaklee juga membuka peluang kehidupan yang lebih baik iaitu peluang menjana pendapatan bersama shaklee(yang ni slot khas sy akan kongsikan ,bagaimana berbisnes dengan shaklee)untuk entry kali ini saya fokus kepada set Raya bersama shaklee ya;-)

B-Complex with Folic Acid



    B -Complex ni adalah suppliment terawal yang saya ambil,punca utama saya  mengambil 
B- complex ini kerana ,terasa sangat lesu dan letih ketika melakukan aktiviti seharian disini saya akan kongsikan info berkenaan dengan B -Complex

    B-Complex mengandungi 8 Komponen vitamin B,termasuklah Biotin dan asid folik,kelebihan vitamin ini adalah larut air dan sebarang  lebihan tidak  akan disimpan sebaliknya disingkirkan  melalui sistem pencernaan.

    Manfaat utama vitamin B ini adalah menukarkan makanan kepada tenaga,sekaligus mengurangkan masaalah keletihan dan kelesuan,semua ini terbukti apabila saya sendiri mengamalkanya,alhmdulillah sangat membantu terutama bagi ibu macam saya yang sentiasa menguruskan anak anak kecil yang aktif dan sihat alhamdulillah..


Set Kurus Raya


Herb- Lax

  Herba Lax mengandungi  Senna Leaves yang merangsang tindakan pembersihan lembut  pada usus dan perut,mempercepatkan prosese detoks  dan pengurangkan penyerapan lemak

    Bukhon Bark yang terkandung dalam herba lax juga membantu  melembutkan najis dan memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.

    Manfaat utama Herba Lax adalah merangsang usus untuk pembersihan  secara lembut kepada najis,Membantu masaalah  sembelit,Mengempiskan perut  ,sifatnya menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut kepada usus.


Alfafa Complex

    Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi,dan dikenal pasti sebagai makanan yang paling kaya dengan nutrisi dan zat galian,kaya dengan  protien,asid amino,,klorofil,15 zat galian,10 vitamin ,10 biji alfafa  menyamai segelas susu!


Omega Guard

   

    Manfaat Omega Guard,Mencegah  penyakit saluran darah dan strok,Membantu tumbesaran  dan perkembangan otak janin dan perkembangan memori,Meningkatkan sistem imun,menentang kanser,memelihara fungsi sendi,mencegah insomia  dan membantu mengurangkan tekanan.

Lecithin

    Diestrak dari kacang soya organik bukan GMO,setiap kapsul mengandungi  520 lecitin,80 mhg kolin dan 48mg inositol.

    Manfaat Utama lecithin ini adalah membantu  melindungi hati  dengan menghalang lemak dihati,dan membantu memulihkan kesihatan hati.

    Merupakan ajen pemecah lemak  dan kolestrol seterusnya bertindak sebagai pembersih  salur darah,pengambilan lecithin dalam kuantiti yang banyak  mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang,dan membantu mencantikkan otot dan kulit dengan mengaktifkan metabolisme sel dan melambatkan penuaan.


    Entry kali ini terasa padat dengan info dan fakta berkenaan dengan vitamin shaklee,bila kita amati semula betapa pentingnya pengambilan vitamin dalan kehidupan seharian,cuba lihat gambar di atas,kelihatan perbezan yang ketara sekali kan!,beliau adalah pengamal Shaklee dan lihat pada umurnya 69 tahun kelihatan cergas sekali!boleh la kita semua ambil manfaat untuk kesihatan yang lebih baik,terutama buat diri sendiri serta dokongsikan kepada family terdekat dan rakan taulan.


Semoga perkongsian saya pada kali ini memberi sumber inspirasi buat sahabat semua,bagi yang berminat untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik ,jom bermula dari sekarang ,sekian sahaja perkongsian saya untuk hari ini,semoga bermanfaat dan jumpa lagi diperkongsian yang akan datang ya!

Salam kejayaan untuk semua
jangan berhenti berimpian!

CT HAJAR 01132204441

PENGEDAR SHAKLEE SELANGOR& NEGERI SEMBILAN



#Nextlevelblogging2023#
#ShakleeThrive2023#
#ShakleeTriumph2023#




No comments:

Post a Comment

TIPS BISNES ONLINE

  TIPS BISNES ONLINE Tips bisnes online Semakin ramai yang  mengambil keputusan untuk membuat side income melalui bisnes online. Bisnes onli...