Tuesday, July 18, 2023

TIPS BISNES ONLINE

 TIPS BISNES ONLINE

Tips bisnes online

Semakin ramai yang  mengambil keputusan untuk membuat side income melalui bisnes online.

Bisnes online bukanlah sesuatu yang asing bagi kita semua pada era kini,ini kerana kita memang telahpun terdedah dengan aktiviti jual beli secara online ,melalui transaksi yang kita lakukan dalam perbelanjaan seharian.

Bagi mereka yang baru berjinak dalam Bisnes Online ini,haruslah mempunyai Mind set yang benar benar kuat untuk menjalankan aktiviti bisnes ini,kerana tidak semua perkara yang kita lakukan akan mendatangkan hasil yang cepat ,kadangkala  memerlukan masa yang panjang ,ini kerana kita berada di fasa permulaan dalam bidang perniagaan.

Formula mudah difahami tentang perniagaan :

1. Kalau jualan rendah, selalunya berpunca daripada tak ramai orang tahu. Formula perniagaan ialah lebih ramai orang tahu, lebih besar peluang anda akan dapat.


2. Solusinya ialah setiap hari gunakan seluruh kemampuan untuk beritahu seramai mungkin orang. Jika ada wang, buat iklan berbayar. Jika tiada wang ketuk 100 pintu rumah, tegur 100 orang di jalanan, ketuk 100 tingkap kereta.


3. Paling mustahak sekali, di sinilah ramai orang tak perasan. SIKAP memainkan peranan yang sangat penting di dalam proses meningkatkan jualan. Semua orang kena tahu dan jujur kepada diri sendiri. Sama ada kurang usaha ataupun kurang ilmu dan kebanyakannya adalah berpunca daripada kurang usaha. Yang mana, dalam hal ehwal kurang usaha ni tidak ada seorang sifu, mentor mahupun pengasas group yang boleh membantu .



PENGALAMAN DIRI SENDIRI

Saya juga kini sedang mengusahakan Bisnes online saya yang hampir mencecah 5 tahun,iaitu shaklee bisnes.

alhamdulillah sepanjang saya berada dalam team saya ini banyak perkara baru yang saya pelajari ,terutama perniagaan ini telah mengubah Mind Set saya terhadap para peniaga di luar sana.

Memandang mereka dan menyantuni mereka dengan lebih positiv,banyak lagi yang saya pelajari ,iaitu kemahiran nutrisi,pengalam berinteraksi dengan mereka yang telahpun berjaya dalam bisnes ini.

dan diantara perkara baru yang saya kira satu kejayaan adalah..berkongsi segala pengalaman dan detik perjalanan saya bersama keluarga Shaklee di dalam blog ini

yang mana suatu ketika dahulu saya merasakan amat mustahil bagi saya menceburi penulisan dalam blog ini dan akhirnya dapat juga memberi manfaat kepada para pembaca,alhamdulillah.

kawan kawan saya yang diluar sana tu,jika mahu mencari peluang  pendapatan tambahan melaui bisnes online yang saya Usahakan,jangan segan untuk mencari saya,untuk kita berkongsi dan mencapai impian dan berjaya bersama.

  (Inspirasi buat diri)

Salam kejayaan untuk semua
jangan berhenti berimpian!


BISNES ONLINE

CT HAJAR 01132204441

PENGEDAR SHAKLEE SELANGOR& NEGERI SEMBILAN



#Nextlevelblogging2023#
#ShakleeThrive2023#
#ShakleeTriumph2023#

No comments:

Post a Comment

TIPS BISNES ONLINE

  TIPS BISNES ONLINE Tips bisnes online Semakin ramai yang  mengambil keputusan untuk membuat side income melalui bisnes online. Bisnes onli...