Saturday, April 15, 2023

TIPS KURUS DENGAN CEPAT



TIPS KURUS DENGAN CEPAT


    Definisi kurus bagi setiap orang mungkin berbeza,bagi pandangan saya Kurus adalah  mendapat berat badan yang ideal dan mengamalkan gaya hidup yang sihat juga dikira sebagai kategori kurus.

    Bagi mereka yang diluar sana mencari alternatif bagaimana cara untuk kurus dengan cepat,pada entry kali ini saya akan berkongsi tentang beberapa tips kurus dengan cepat,jom saya kongsikan



1.MENGAMALKAN DIET YANG SEIMBANG

           Pengambilan makanan yang seimbang amatlah digalakkan bagi memastikan nutrisi yang diperlukan oleh badan mencukupi dengan berat badan sedia ada,tapi sebenarnya masih ramai lagi yang meninggalkan pola pemakanan yang baik ini ,mari sama sama kita lihat adakah makanan yang kita ambil dalam sehari mencukupi nutrisi seharian kita

        Mengikut Kementrian Kesihatan,panduan yang diperlukan untuk mengisi satu piring makan adalah makanan yang mengandungi,Karbohidrat,Protien,dan lemak sihat disamping melakukan aktiviti fizikal iaitu olahraga dan juga senaman.Pola pemakanan ini boleh menjadi rutin sebannyak 2-3 kali dalam sehari dengan pengambilan yang sederhana.






2.MINUM AIR MINERAL YANG MENCUKUPI




        Berikut adalah  panduan pengambilan Air mineral  mengikut berat badan yang disarankan,cuba semak adakah kita mengamalkan panduan diatas,jika belum,masih belum terlambat untuk kita meneruskan amalan yang sihat ini kan,Jadi kawan kawan saya yang diluar sana tu,yang inginkan badan yang kurus dengan cepat,ingat!pengambilan air ini adalah asas tau,bagi membantu

           ❤ Mengekalkan 60 % ceacair dalam badan

            ❤Mengawal kalori dalam badan

            ❤ Kulit kelihatan lebih Segar

            ❤Buah pinggang mengeluarkan toksin yang tidak diperlukan Oleh badan.



3.INTERMITTEN FASTING


            pelbagai cara yang diperkenalkan bagi melaksanakan IF ini sebenarnya,jadi kita boleh banyakkan membaca dan mengkaji apakah kaedah yang bersesuai dengan tubuh badan kita mengikut masa yang ditetapkan .contoh di atas bagi mereka yang mengamalkan 16: 8 untuk berpuasa dan makan,dan kita juga perlu mengetahui apakah pantang larang IF ni bagi memastikan kesan kurus dengan cepat itu kita rasai..hee

            jadikan IF ini satu perjalanan yang menyeronokkan ye kawan kawan supaya tidaklah kita stress sangat dengan result yang kita nak capai tu,lagi seronok jika kita dapat buat bersama team yang boleh berikan panduan tersebut,dan saya juga pernah join If ni sebenarnya..tapi masih kena bekerja keras lagi..hee alhamdulillah berat badan saya masih ideal,tapi saya juga suka dengan ilmu ilmu kesihatan yang sebegini,jadi selamat mencuba ya!

4.PENGAMBILAN SUPPLIMENT 


        Pengambilan Suppliment juga merupakan salah satu tips untuk kurus dengan cepat tau kawan kawan,antara supliment yang saya boleh cadangkan adalah dari Shaklee kerana saya adalah Consumer shaklee sejak dari  2019 sehingga kini,alhmdulillah




    Set HELLO NEW YOU SHAKLEE ini adalah pembakar semula jadi untuk tubuh badan kita,disamping itu kita juga boleh tambah dengan vitamin yang lain seperti ESP dan CINCH bagi membuatkan tubuh badan kita kelihatan lebih sihat dan menarik!


Semoga perkongsian saya pada kali ini memberi sumber inspirasi buat sahabat sahabat saya yang mencari solusi bagaimana cara yang terbaik untuk kurus dengan cepat,dan ingat !bukan sahaja kurus tau,tapi sihat itu juga amat penting bagi kita semua,alhamdulillah selesai entry saya yang ketiga untuk hari ini,semoga bermanfaat buat semua!

Salam kejayaan untuk semua
jangan berhenti berimpian!

CT HAJAR 01132204441

PENGEDAR SHAKLEE SELANGOR& NEGERI SEMBILAN



#Nextlevelblogging2023#
#ShakleeThrive2023#
#ShakleeTriumph2023#

No comments:

Post a Comment

TIPS BISNES ONLINE

  TIPS BISNES ONLINE Tips bisnes online Semakin ramai yang  mengambil keputusan untuk membuat side income melalui bisnes online. Bisnes onli...