Monday, June 12, 2023

TESTIMONI SHAKLEE SAYA

TESTIMONI SHAKLEE SAYA

Hai semua !

hari ini saya akan kongsikan kepada semua berkenaan dengan  testimoni shaklee saya sepanjang saya mengambil produk - produk shaklee.

Bermulanya perjalanan saya bersama Shaklee adalah pada Tahun 2020 sehingga kini 2023 ,wah begitu pandas masa berlalu hampir 3 Tahun saya bersama dengan Shaklee,alhamdulillah..

MENGAPA SAYA MEMILIH SHAKLEE ?

Perhatian saya kepada faktor kesihatan saya sebagai seorang ibu semakin meningkat apabila saya mula perasan keletihan yang ketelaluan dalam menguruskan aktiviti seharian,terutama apabila saya mengandung anak ketiga..

pernah pada satu ketika,saya menguruskan aktiviti harian iaitu sidai baju,dan saya berasa agak keletihan lalu saya duduk sebentar dan berfikir "apa sebenarnya yang badan ini perlukan sehingga terhenti kerja kerja yang saya sedang lakukan"apa yang saya rasa ketika itu adalah saya agak mengantuk dan badan saya seolah olah kelesuan yang berpanjangan,sedangkan ia pada awal pagi selepas kita mengambil sarapan.

seringkali saya terlihat akan sahabat sahabat saya yang berkongsi tentang testimoni dari pelbagai vitamin dan produk yang ada dipasaran di muka buku (facebook),dan saya mula buat kajian ,bertanya pandangan pada sahabat- sahabat berkenaan dengan masaalah yang saya hadapi,dan saya seorang yang agak sukar untuk menerima mana- mana produk melainkan saya merasakan betul betul yakin untuk mengambil produk tersebut,melihat kepada latar belakang dan testimoni rakan-rakan terdekat juga atas beberapa faktor yang meyakinkan diri saya.

BERMULA PERJALANAN SAYA MEMILIH SHAKLEE !

    Pada mulanya saya agak tertarik dengan Design  dari Shaklee yang sentiasa ada inovasi dalam menarik pelanggan,tapi apa yang paling penting adalah kesan yang akan kita dapat dari pengambilan vitamin tersebut.

saya mula mengambil langkah untuk mencari vitamin dari shaklee untuk menghilangkan masaalah keletihan dan kelesuan saya yang berpanjangan pada ketika itu,setelah saya mengkaji dan membuat perbandingan ,Shaklee adalah pilihan saya.

APAKAH VITAMIN TERAWAL YANG SAYA AMBIL ?

Ha..Apa vitamin terawal yang saya ambil ?vitamin terawal yang saya ambil adalah B Complex with Asid Folik,apabila saya mengambil vitamin ini,saya merasakan tenaga yang datang adalah serta merta setelah beberapa minit saya memakannya,ini adalah jujur dari saya..kerana merasakan kelainan selepas mengambilnya..b complex ini juga bagu kerana mengandungi asid folik yang juga diperlukan oleh baby dalam kandungan ibu.

Antara fungsi B Complex ini adalah menukarkan makanan kepada tenaga,membantu sistem penghadaman ,menukarkan karbohidrat  dan protien kepada tenaga sekaligus menghilangkan masaalah keletihan dan kelesuan.

fungsi inilah yang saya rasakan sendiri berlaku dalam badan saya,dan ada tindakan positif dengan memberikan tenaga..alhamdulillah..inilah shaklee effect saya yang pertama! dan saya terus berdaftar sebagai ahli bagi mendapatkan dang mengetahui lebih lanjut lagi tentang keistimewaan saya apabila bersama Shaklee

APA VITAMIN SETERUSNYA YANG SAYA AMBIL ?

Perjalanan saya bersama Shaklee tidak terhenti dengan mengambil B Complex sahaja,setelah mengikut kelas bersama pakar Nutrisi dari Shaklee saya mengambil Nutrisi Asas kepada badan,ini tidak bermakna saya meninggalkan makanan asas dalam pola pemakanan rutin seharian,saya juga mengamalkan makanan mengikut yang disarankan serta ditambah dengan vitamin bagi menampung nutrisi yang diperlukan oleh badan.

apa itu nutrisi asas vitamin yang diperlukan oleh badan kita ?rupanya baru saya sedar dengan mengambil set yang lengkap ini lebih membantu kita lebih fokus,ceria,bertenaga,mengawal emosi dan yang lebi penting sebagai seorang wanita dan ibu yang bekerjaya sentiasa berada dalam keadaan yang positif,betul tak?

Antara vitamin yang saya ambil ialah 

1.ESP
2.VITMAIN C
3.OMEGA GUARD
4.OSTEMETRIX
5.HERBA LAX
6.LECITIN 
7.CINCH
8.VIVIX

Dan pelbagai lagi !

BOLEH KONGSIKAN TESTIMONI  TENTANG VITAMIN VITAMIN YANG DIAMBIL ?

Semestinya ya!

Untuk tenaga saya sarankan anda semua ambil  ESP + B Complex + Vivix

Kulit yang kusam ESP + Vitamin C + Vita Lize (New Formula )

 Badan danOtot yang sihat  Cinch + Esp

Minda yang kuat  ESP + Omega Guard.

Imunisasi Badan Vitamin C + Vita lize

Penghadaman  ESP + Vita Lize + Herba Lax 

Ini adalah testimoni dari saya sendiri dengan masaalah yang saya hadapi saya akan ambil vitamin di atas untuk mengekalakn kesihatan badan,alhmdulillah setakat ini ,vitamin Shaklee amat membantu saya dalam kehidupan seharian.

PENUTUP


Semoga perkongsian saya pada kali ini memberi sumber inspirasi buat sahabat sahabat saya yang mencari solusi untuk menjaga kesihatan kita semua,alhamdulillah selesai entry saya  untuk hari ini,semoga bermanfaat buat semua!

jadi apa tunggu lagi ,jom mulakan  perjalanan bersama Shaklee family anda sekarang juga!

Salam kejayaan untuk semua
jangan berhenti berimpian!

CT HAJAR 01132204441

PENGEDAR SHAKLEE SELANGOR& NEGERI SEMBILAN




#Nextlevelblogging2023#

#ShakleeThrive2023#

#ShakleeTriumph2023#






No comments:

Post a Comment

TIPS BISNES ONLINE

  TIPS BISNES ONLINE Tips bisnes online Semakin ramai yang  mengambil keputusan untuk membuat side income melalui bisnes online. Bisnes onli...